sobota 8. března 2014

Mystery, kapitola 8.

Paříž, rozhovor v kavárně+Společná vzpomínka.



(Paříž, jaro 2147)

Nyní sedíme s Elenou v pařížské kavárně a povídáme si. Už jsme byli v Dublinu, Londýně, Londýně, Birminghamu, Versailles. Nyní jsme v Paříži a pak se chystáme navštívit i Berlín, Hamburk,Amsterdam,Madrid, Barcelona a spoustu dalších evropských měst. Dokud v létě neskončíme v České Republice v Pardubicích a ještě před koncem prázdnin se vrátíme zpět do New Orleans.

Mlčíme a díváme se velkými okny na pařížské náměstí. Když si už začínám myslet, že už mlčíme příliš dlouho, se Eleny zeptám:

,,Nestýská se ti už po přátelích v New Orleans?‘‘ Elena se ke mně otočí, na chvíli se zamyslí a potom odpoví:

,,Elijahu, žiju už dlouho, sice ne tak dlouho jako ty, ale i přesto tak dlouho, abych dokázala několikatýdenní odloučení od přátel vydržet bezestesku. Nemysli si že jsem bezcitná. Žiju už tak dlouho že už jsem přišla o tolik přátel a členy své rodiny. Každý den, každou minutu na ně myslím a hodně mi chybí. Chybí mi víc, než přátele, o které jsem přišla nedávno. Skoro každý večer otevřu své fotoalbum a ponořím se do vzpomínek na ty doby, kdy byl život o tolik jednodušší, když jsem byla ještě člověkem, když jsem ani neměla sebemenší ponětí o nadpřirozenu.‘‘ Její řeč mě dojme. Jasně si vybavuju její přátele a bratra, ale s jejími adoptivními rodiči jsem se nesetkal. Eleně z té doby zůstala jen Caroline. Ale i já, Rebekah a Klaus. Nevím, jestli nás mohu považovat za její přátele. Když se jí a jejím přátelům, moji sourozenci a rodiče snažili ublížit, ale i já ji tenkráte zradil a dodnes se za to stydím. Já si na svůj lidský život moc dobře pamatuju, ač už je tu několik století zpět. Lidé po několika letech zapomínají, ale já ne a myslím, že Elena také ne. Elena vždy měla, a má i nyní, dobré srdce. Její soucit je velký dar, který si zaslouží. Chtěla obětovat svůj život, aby chránila svoji rodinu a přátele, a to vyžaduje velkou odvahu a sílu. Vystavovala je velkému nebezpečí, protože je dvojnicí. Krásná jako Tatia a Katerina, které jsem miloval. Tatia už několik staletí nežije a Katerina se bůhvíkam ztratila.

,,Chápu tě, Eleno, také jsem v podobné situaci. Pamatuju si tvůj soucit…‘‘ Elena mě s úsměvem přeruší:

,,Tvůj soucit je dar,Eleno. Nos ho vždy při sobě.‘‘ Jsem překvapený, že si to pamatuje.

,,Já na ten dopis nezapomněla, byl to jeden z nejkrásnějších dopisů, jaké jsem kdy dostala.‘‘ To mě velice potěší. Ale pamatuju si, jakou krutost mi vpálila do obličeje, když neměla svou lidskost.

,,Jde i o něco jiného, ty nejsi sama sebou.‘‘ konstatuju. ,,Potlačila jsi své emoce,proč?‘‘

,,Můj bratr je mrtvý.‘‘ to jsem tedy nečekal. ,,Tvá přítelkyně ho zabila.‘‘ věděl jsem na koho naráží, byla to pro mě velká rána. Dokáže se Katerina, vůbec někdy změnit? Nebo navždy zůstane tou bezcitnou mrchou, kterou se stala? Nevím co mám říct, je toho na mě hodně.

,,Ty jsi to nevěděl?‘‘ podiví se Elena a ani se jí moc nedivím.

,,Samozřejmě že ne.‘‘

,,Lhala.‘‘ konstatuju.

,,Nerada říkám: Já to říkala, ale…‘‘ projeví se u ní potlačené emoce.

***

,,Já vím, jaké je to ztratit bratra.‘‘ přiznám se jí  ,,Je mi líto tvé bolesti. Já…‘‘ hledám ty správná slova. ,,…jen doufám, že jednou budeš schopna najít cestu zpět ke svému starému já.

,,Tak jako doufáš, že Katherine najde svou cestu zpět?‘‘ táže se s výsměšným podtónem v hlase a pokračuje:

,,Pořád si myslíš, že ta nevinná dívka, kterou jsi celou věčnost před Klausem chránil, je stále někde uvnitř?

,,Rád bych si to myslel, ano.‘‘ opáčím.

,,Ona tam ale není, je z ní monstrum, Elijahu. To laskavé venkovské děvče, do kterého jsi se kdysi zamiloval je mrtvé. A už se nevrátí.‘‘ snaží se vyvrátit má slova, já té poslední naděje ale nepustím.

,,Samozřejmě mi to na mysl přišlo, ale co bych byl za člověka, kdybych se nepokusil svou Katerinu najít, pod tou vší Katherine fasádou.‘‘

,,Vy všichni chlapi jste stejní. Damon se Stefanem si pořád myslí, že ta dívka, kterou milují, tu uvnitř pořád někde je.‘‘

,,Nemůžeš je vinit za to, že mají naději, Eleno. Byla by škoda, kdyby svět přišel o tak soucitnou duši, jako je ta tvoje.‘‘

,,“Tvůj soucit je dar, Eleno.“‘‘ zacituje z mého dopisu,usměju se. ,,“Nos ho vždy při sobě.“Pamatuju si, jak jsem to jednou četla v dopise.‘‘

,,Inu, vypadá to, že autor je  rozhodně nadaný.‘‘ neodpustím si poznámku. ,,Jsem si jistý, že to co napsal, myslel vážně.‘‘

,,Jsem si jistá, že ano.‘‘ souhlasí se mnou.

,,A byl to dobrý pocit, sledovat ten dopis hořet, spolu s mým starým životem a spolu s tělem Jeremyho.‘‘ její potlačování emocí je velmi silné. To, co právě vyšlo z úst Elenina těla, však nevyšlo z Eleniny duše. S tím jsem si jistý, ale pořád to bolí.

,,Pamatuješ si na ten den, kdy jsme se viděli naposledy? Jak jsi tenkrát měla potlačené emoce? A jak jsi mi říkala, že to Katherine zabila tvého bratra? Pamatuješ si k tomu ještě něco?‘‘ tázavě se na ni dívám, bez zaváhání odpoví:

,,Ano, Elijahu, a je mi to líto, že po tom dopise, zůstala jen vzpomínka.‘‘

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář :)